Vall, 12 / Eusebi Golart, 13 - 08360 Canet de Mar

937 940 790 / 937 940 795

Projecte d’interioritat

Projecte d’interioritat

L’educació té com a objectiu ajudar a fer que els infants i els joves creixin com a persones. Per fer-ho cal conrear la pròpia identitat. Necessitem conèixer-nos, desenvolupar les nostres capacitats i destreses, donar resposta als nostres interrogants, escollir i desenvolupar els nostres valors. 

El projecte d’interioritat de les escoles FEDAC sorgeix de la necessitat d’oferir als nostres alumnes, des d’infantil fins a 6è de Primària en el nostre cas, un espai per aturar-se en el dia a dia. I això per què? 

Vivim en un món accelerat, de soroll constant i estrès, amb l’ús continu de pantalles, d’abús tecnològic, tsunamis d’informació, on tot és immediat… D’aquí sorgeix la necessitat d’aquest projecte.

Activitat en parella realitzada amb plomes

Oferim un espai setmanal perquè els alumnes es trobin en un clima acollidor, per sentir el silenci i tenir consciència del propi cos, amb el treball de la respiració, i que puguin a partir de l’experiència accedir al seu món interior, on es troba la seva essència, a partir de diferents tècniques de relaxació, d’expressió corporal, meditació, visualitzacions, contemplació, d’atenció plena, reflexió, activitats de cohesió de grup per crear vincle entre els companys i arribar així a l’autoconeixement.

L’objectiu principal d’aquest projecte és aconseguir que els alumnes  escoltin el que hi ha dins seu, la descoberta del seu món interior i la seva essència (pensaments, desitjos, sentiments, emocions…). Perquè a partir de l’autoconeixement podran triar el seu camí a la vida i arribar a fer-se preguntes de sentit (Què em fa feliç? Per què sóc aquí? Què vull fer en un futur? Quina petjada vull deixar en el món?), trobar l’harmonia i l’equilibri entre el que senten i el que pensen i així poder prendre decisions amb sentit. 

Un altre objectiu és educar la seva mirada perquè no se sentin indiferents davant dels problemes del món o davant de persones del seu voltant que necessitin ajuda, que tinguin clar que ells, amb les seves accions i decisions poden fer que el món sigui un lloc millor per viure.

Les sessions estan pensades per treballar les 4 dimensions.

  • La dimensió física (cos), per connectar amb el propi cos, ja que connectant amb el nostre cos arribem al nostre món interior. 
    Exemple de tècniques: relaxacions, respiracions, moviments i postures, consciència plena. 
  • La dimensió emocional (cor), per identificar i acceptar les nostres emocions i la dels altres, ajuda al desenvolupament de la intel·ligència emocional.
    Exemple de tècniques: sentits i energia, emocions, impressió artística.
  • La dimensió espiritual (ànima), per trobat el nostre lloc en el món.
    Exemple de tècniques: amb pràctiques, per exemple, de silenci, de meditació, de connexió amb la natura, activitats d’agraïment.
  • La dimensió intel·lectual (cap), per a la descoberta de referents que han lluitat contra les injustícies, per fer del món un lloc millor, tot afavorint el diàleg interreligiós. Entrenar la ment per centrar-nos aquí i ara.
    Exemple de tècniques: visualitzacions, contemplacions, interpretació de lectures.

A través de diverses propostes acompanyem als infants en la descoberta del seu jo interior i els ajudem a desenvolupar la intel·ligència espiritual perquè puguin traçar el seu propi camí de vida.

El nostre paper com a mestres no és donar respostes, el que volem és que ells es facin preguntes i nosaltres fer preguntes per provocar moments de reflexió entre ells. Volem que siguin feliços, que en el futur trobin un sentit de la seva vida i tinguin eines per gestionar les seves emocions i creativitat per resoldre reptes i dificultats que es van trobant. 

Activitat de respiració i meditació a la Sala Emmaús
CreaEscola Quality Certificate for Education Website