Vall, 12 / Eusebi Golart, 13 - 08360 Canet de Mar

937 940 790 / 937 940 795

Per què aprenem fent projectes a l’escola?

Per què aprenem fent projectes a l’escola?

Potser alguna vegada us heu fet la pregunta sobre per què fem projectes a l’escola? Treballant així aprenen? Estem contribuint a formar futurs ciutadans preparats pels reptes que els deparà el futur? Quin és el valor afegit que els hi aportem?  

Com ja sabreu des de fa uns anys a l’escola hem implementat l’aprenentatge basat en projectes. Sabeu per què és una metodologia que aporta beneficis en l’aprenentatge de les nenes i nens?

Els i les alumnes de Primària 5 a Ràdio Canet explicant el seu projecte.

Beneficis del treball per projectes en l’alumnat.

L’aprenentatge ha de passar de centrar-se en l’adquisició per part dels alumnes de continguts curriculars, a desenvolupar i comprovar l’ús competent del coneixement que fan aquests sobre la realitat.

Recull també aspectes, entre d’altres com:

  • Globalització dels aprenentatges.
  • Demanda d’aprenentatges significatius.
  • Necessitat de transferència.
  • Vinculació de l’escola amb la vida real.
  • Avaluacions interdisciplinàries.

Així doncs, aquí trobem algunes respostes a la pregunta de per què els projectes o els ABP són beneficiosos per a l’aprenentatge. Primer de tot, perquè descentralitza el protagonisme del mestre per donar-li a l’alumne. Destrona el contingut com a centre de l’aprenentatge. Elimina els continguts “simulacre” per convertir-los en reals i significatius. Fomenta el treball cooperatiu, la motivació i la participació.

El nostre projecte – El museu dels ODS

Aquest curs 2022 – 2023 a Primària 5 hem executat un projecte Aprenentatge Servei (APS) anomenat “El Museu dels ODS”. Hem tractat de fomentar el pensament crític, reflexiu i la solidaritat com a objectius clau en la realització d’aquest projecte.

Campanya de donació de Sang a l’escola.

Partint de la base que vivim completament bombardejats d’informació i amb accés ràpid i fàcil a qualsevol font d’informació, això no és garantia d’aprenentatge.  Per aquest motiu cal fomentar la recerca de la veritat i fomentar l’escepticisme i el pensament crític com a eina per a un aprenentatge més profund.

Per altra banda, hi ha coses del nostre entorn que no ens agraden i que no funcionen del tot bé. D’aquesta manera, hem creat escenaris on analitzar algunes situacions complexes, per tal de donar significat als aprenentatges que hem fet a l’aula i finalment passar a l’acció i actuar per tal de transformar realitats i conscienciar la gent del nostre entorn proper.

Us convidem a la nostra pàgina web perquè hi doneu un cop d’ull.

https://sites.google.com/fedac.cat/museu-dels-ods/p%C3%A0gina-principal

Compartim amb vosaltres també, el vídeo d’una de les actuacions executades, la neteja d’un espai natural, la Creu de Pedracastell.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website