Vall, 12 / Eusebi Golart, 13 - 08360 Canet de Mar

937 940 790 / 937 940 795

Educació infantil

Educació infantil 

Durant els primers anys d’escolarització tenen lloc grans descobriments en la vida de l’infant. En aquesta etapa oferim als nens i nenes una educació propera i familiar, rica en recursos vivencials, significatius i multilingües.

A l’etapa d’educació infantil (I3, I4 i I5) a FEDAC Canet-Yglesias, utilitzem metodologies d’enfocament globalitzat que afavoreixen un aprenentatge cooperatiu, lúdic i significatiu. L’objectiu és respondre a les necessitats i inquietuds dels nens i nenes perquè siguin infants curiosos, lliures i crítics, tot mantenint una mirada de respecte i empatia.

Projectes de l’etapa

Espais d’aprenentatge internivells

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on, a partir de diferents propostes, els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se tot interactuant amb els altres.

Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de jocs i materials.

Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.

Vídeo sobre els ambients d'aprenentatge

Projectes d’aprenentatge

Projectes infantilEl treball per projectes permet als alumnes aprendre pensant per ells mateixos, proporcionant-los les eines i estratègies fent que siguin els protagonistes dels seus propis aprenentatges.

Voleu saber-ne més?

Vídeo sobre els projectes a infantil

Matemàtiques vivencials

Innovamat és un projecte de matemàtiques que aposta per l’aprenentatge competencial i amb sentit didàctic dels conceptes matemàtics.  

Treballar matemàtiques amb l’innovamat és:

Resoldre problemes per ser capaços d’enfrontar-se a situacions desconegudes, de dissenyar estratègies per resoldre-les, d’analitzar les seves possibles solucions i de plantejar-se noves preguntes.

Raonar i provar: Sent capaç d’analitzar les situacions, fer conjectures i comprovar-les, deduir i argumentar les afirmacions.

Connectar tot descobrint les relacions existents entre les diferents idees i conceptes del món matemàtic o d’aquests amb el món que ens envolta.

Comunicar i representar per ser capaç de transmetre i interpretar la informació matemàtica a través de qualsevol canal: de manera gràfica o escrita, oral, amb l’ajuda de material o mitjançant la tecnologia existent.

Escolta'm

 

El projecte Escolta’m és un projecte de tutoria personalitzada on els tutors disposen d’un espai temporal per reunir-se amb l’alumnat en forma de grup reduït (3 infants).

El projecte proposa personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva entre el tutor/a i l’alumne/a.

El projecte Escolta'm proporciona a tot l’alumnat d'educació infantil factors promotors per al seu reconeixement personal i un acompanyament en el seu creixement. D'aquesta manera, els nens i les nenes van assolint nivells de seguretat personal que els ajuden a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.

TUtopia

La TUtopia consisteix en una nova manera de treballar el fet religiós, amb un llenguatge renovat, actualitzat i significatiu pels nens/es que estimuli el diàleg i la creativitat.

És la unió entre la tutoria i la religió  per promocionar des de petits un creixement interior i un cultiu de la persona per dintre. El mestre acompanya aquest procés des del respecte i l’escolta activa per ajudar-los a descobrir els seus talents.

Activitats complementàries

Dins l’horari escolar, impartim un conjunt de d’activitats complementàries que reforcen l’aprenentatge dels alumnes d’infantil des d’una vessant lúdica:

  • ArTic
  • Speaking time
  • Leader in Me (LEM)
  • Emmaús
  • Taller d’expressió (I3 i I4)
  • Escacs (a I5)

Consulta els detalls de les activitats complementàries en el pdf adjunt.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website