Vall, 12 / Eusebi Golart, 13 - 08360 Canet de Mar

937 940 790 / 937 940 795

MÚSICA I ADOLESCÈNCIA:  L’OASI A L’AULA

MÚSICA I ADOLESCÈNCIA:  L’OASI A L’AULA

La música és un element essencial que acompanya les persones al llarg de tota la vida. Però, si ens centrem en la seva influència a l’etapa de l’Educació Secundària Obligatòria, els avantatges que aporta als adolescents, tant personalment com acadèmicament, són immensos. I si a aquest fet, a les aules, hi afegim els alumnes que estudien música extracurricularment, el treball conjunt es desenvolupa de forma àgil, col·laborativa i amb un enriquiment constant.

QUÈ BUSQUEM PROMOURE A LES CLASSES DE MÚSICA DE L’ESO A FEDAC CANET-YGLESIAS?

  • Creixement cognitiu: La música ajuda a millorar la memòria, l’atenció i la resolució de problemes, factors que, si es treballen adequadament, poden contribuir a millorar el rendiment acadèmic.
  • Creativitat i expressió personals: Mitjançant la composició musical, els alumnes experimenten amb les seves pròpies creacions, i fomenten l’autoexpressió i la creativitat.
  • Habilitats socials: En formar petits grups musicals a l’aula, els estudiants aprenen a escoltar, col·laborar i compartir idees, afavorint les relacions socials.
  • Improvisació: Oferim espais per a la improvisació musical, una eina que permet als alumnes explorar lliurement noves sonoritats i ritmes.
  • Disciplina i responsabilitat: Aprendre a tocar un instrument o cantar, requereix pràctica i dedicació. Amb aquests ingredients enriquirem la seva disciplina.
  • Descompressió emocional: La música pot ajudar a gestionar l’estrès i a generar emocions positives. Mitjançant el diàleg i la reflexió sobre com la música influeix en els sentiments, els alumnes aprofundeixen en les seves pròpies emocions.
  • Coneixement cultural: A través de la música, els alumnes descobreixen diverses cultures i tradicions, enriquint així la seva comprensió del món.
  • Habilitats lingüístiques: El treball amb textos, ritmes i estructures musicals contribueix al desenvolupament de les habilitats lingüístiques.
  • Treball en equip i sentiment de comunitat: En projectes grupals com la formació de grups instrumentals o vocals, la preparació de concerts i altres activitats col·lectives, es reforça el treball en equip i el sentiment de comunitat.

En resum, convertir l’aula de música en un autèntic oasi ofereix als alumnes molt més que coneixements tècnics: els brinda un espai segur on poden expressar-se, connectar amb els altres i, sobretot, gaudir del procés d’aprenentatge.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website