Vall, 12 / Eusebi Golart, 13 - 08360 Canet de Mar

937 940 790 / 937 940 795

La lectura i l’escriptura és cosa de tots

La lectura i l’escriptura és cosa de tots

Al començar la Primària, els infants comencen un procés molt significatiu: aprendre a llegir i a escriure. Aquest aprenentatge va molt més enllà del que passa a l’aula. A FEDAC Canet Yglesias, mirem més enllà de l’escola per entendre que la lectura i l’escriptura es construeixen amb l’acompanyament de tota la comunitat educativa: docents, famílies i entorn.

Des del nostre projecte de transformació educativa, oferim propostes actives i vivencials que connecten amb els interessos dels infants i donen sentit al que aprenen. Llegir i escriure deixar de ser activitats aïllades per esdevenir eines per comunicar, descobrir, imaginar i créixer. 

Llegir i escriure no és només aprendre lletres o fer cal·ligrafia, és obrir portes a l’expressió, al pensament, a la creativitat i a la comunicació. És connectar amb un mateix i amb el món. Per això, des del primer moment, acompanyem aquest procés des d’una mirada integral, que té en compte no només el progrés tècnic, sinó també l’emocional i el personal.

Els nostres infants viuen amb il·lusió els primers passos en el món lector i escriptor. I aquesta il·lusió es manté viva quan hi ha una comunitat educativa compromesa que camina al seu costat. Mestres i famílies compartim un objectiu comú: ajudar els infants a descobrir el valor de les paraules, tant les que llegim com les que escrivim.

Les famílies teniu un paper molt important. Quan llegiu contes plegats, deixeu temps per parlar del que han llegit o ajudeu a escriure una nota, esteu transmetent molt més que una habilitat: esteu donant valor a la comunicació i a l’expressió com a eines per créixer. Aquest compromís compartit és essencial perquè l’aprenentatge sigui significatiu.

A FEDAC Canet Yglesias promovem una transformació educativa on els infants siguin protagonistes del seu procés. Els oferim espais per imaginar, crear i expressar-se. I alhora, cuidem també de la seva interioritat, perquè llegir i escriure també es connectar amb el que senten, pensen i viuen.

Per tot això, afirmem que llegir i escriure és cosa de tots, no és només un objectiu acadèmic. És educar per comprendre, per expressar i per viure. Només si treballem junts, podrem oferir als infants un aprenentatge amb sentit que contribuirà a crear una base sòlida per a tota la vida.